Verkkokauppa

AURONIN VERKKOKAUPPAA KOSKEVAT SOPIMUSEHDOT (17.1.2012 lukien)

Nämä sopimusehdot sisältävät Auron Oy:n (jäljempänä “Auron”) verkkokaupassa (“Verkkokauppa”) myytävänä olevien tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot.

Verkkokaupassa myydään tuotteita, jotka liittyvät fysioterapiaan, liikuntaan ja kuntoutukseen (jäljempänä “Tuote”) Suomessa (pois lukien Ahvenanmaa). Verkkokaupan Tuotteita on tilattavissa Auronin päättämässä laajuudessa myös muissa myyntikanavissa kuin internetissä esim. puhelinmyynnissä tai Auronin myymälässä.

1. Asiakkaan rekisteröityminen, sopimuksen syntyminen ja sopimusehdot

Sopimuksen syntyminen Tuotteesta. Sopimus syntyy, kun Auron on hyväksynyt asiakkaan tilauksen toimittamalla asiakkaalle tilausvahvistuksen ostettavasta Tuotteesta. Auron varaa oikeuden olla hyväksymättä asiakkaan tilausta. Kuluttaja-asiakkaan on oltava täysi-ikäinen.

Sopimusehdot. Asiakas sitoutuu tilausta tehdessään tilaushetkellä kulloinkin voimassaolevaan 1) Tuotekuvaukseen (“Tuotekuvaus”) sekä 2) Verkkokauppaa koskeviin sopimusehtoihin (“Sopimusehdot”). Kaikki em. ehdot ovat luettavissa Verkkokaupan sivuilla osoitteessa www.auron.fi. Mikäli ehtojen sisältö on keskenään ristiriitainen, noudatetaan ehtoja edellä mainitussa järjestyksessä.

Auronilla on oikeus muuttaa 1) Tuotekuvausta ja 2) Sopimusehtoja.

Tuotetiedot. Kaikki Verkkokaupan Tuotteet myydään sellaisena kuin ne ovat. Auron ei vastaa Tuotteiden valmistajien sivuilla olevista virheistä. Asiakkaan on huomattava, että Verkkokaupassa ilmoitetuissa Tuotetta koskevissa tiedoissa voi olla inhimillisestä erehdyksestä aiheutuvia virheitä. Auron voi vedota erehdykseen, jos virhe on ollut niin ilmeinen, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Ilmeinen virhe on kysymyksessä, kun esimerkiksi 100 euron arvoisen tilauksen hinnaksi on merkitty 10 euroa.

2. Hinnat ja maksaminen

Hinnat. Tuotteiden hinnat ilmoitetaan Verkkokaupassa. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuotteiden toimituskulut määräytyvät tilattujen Tuotteiden, niiden painon sekä kuljetusmatkan mukaan. Asiakkaalle ilmoitetaan tilattavien Tuotteiden toimitus- ja muut kulut ennen sopimuksen syntymistä.

Maksaminen. Asiakas maksaa Tuotteet Auronin kulloinkin tarjolla olevalla maksutavalla. Auron ilmoittaa kunkin Tuotteen osalta tarjolla olevat maksutavat Verkkokaupassa.

3. Tuotteiden saatavuus

Tuotteita voi olla saatavilla rajoitetusti. Rajoituksista ilmoitetaan Tuotetietojen yhteydessä tai Verkkokaupassa muutoin. Auron pyrkii kohtuullisin toimenpitein siihen, että Tuotteita on saatavilla. Kun Tuote myydään loppuun, asiasta ilmoitetaan Verkkokaupassa mahdollisimman pian.

Tuotteet eivät ole myynnissä jälleenmyyjille.

Kaupan vastuu tehdystä tilauksesta tai Tuotteen huonosta saatavuudesta tms. rajoittuu aina sopimuksen purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen suoritusten palauttamiseen.

4. Tuotteiden toimittaminen, omistusoikeus ja vaaranvastuu

Toimitusaika ja -paikka. Tuotteet toimitetaan kohtuullisessa ajassa, joka on normaalisti noin 1-3 päivää tilauksesta, ja viimeistään neljän (3) viikon kuluessa sopimuksen syntymisestä. Toimitusaika voi vaihdella Tuotekohtaisesti. Tuotteet toimitetaan asiakkaan ilmoittamien tietojen perusteella lähimpään postitoimipaikkaan tai vastaavaan. Tuotteet toimitetaan ainoastaan Suomeen (pois lukien Ahvenanmaa). Tuotekohtaisesti voi olla myös muita alueellisia rajoituksia, joista ilmoitetaan Tuotteen yhteydessä tai muutoin Verkkokaupassa.

Mikäli tilaukseen sisältyy useampia Tuotteita, Auronilla on oikeus toimittaa Tuotteet useammassa kuin yhdessä toimituksessa.

Omistusoikeus ja vaaranvastuu. Tuotteen omistusoikeus siirtyy asiakkaalle heti sopimuksen teon jälkeen. Tuotteen vaaranvastuu siirtyy asiakkaalle, kun asiakas on saanut Tuotteen hallintaansa (esimerkiksi kuittaamalla sen postista).

5. Asiakkaan oikeus peruuttaa sopimus

Sopimuksen peruuttamisesta ilmoittaminen. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla siitä tilausvahvistuksessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen (tuotemyynti@auron.fi) neljäntoista (14) päivän kuluessa siitä, kun hän on vastaanottanut Tuotteen. Sopimus katsotaan perutuksi, kun palautettava Tuote on toimitettu postitoimipaikkaan asiakaspalautuksena.

Peruutusoikeuden edellytykset ja toteuttaminen. Peruutusoikeuden edellytyksenä on, että palautettava Tuote ja sen myyntipakkaus ovat olennaisesti muuttumattomia sekä myyntikelpoisia ja että Tuote on alkuperäisessä pakkauksessa kaikkine toimitettuine osineen. Asiakkaalla on oikeus tutustua Tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan Tuotteen liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen Tuotetta menettämättä peruutusoikeuttaan. Tuotetta ei kuitenkaan saa ottaa käyttöön.

Peruutusoikeus ei koske tuotteita, jotka ovat sinetöity eikä myöskään hygieniatuotteita tai asiakaskohtaisesti räätälöityjä tuotteita.

Asiakkaan on pakattava ja pehmustettava Tuote vastaavasti kuin alkuperäinen lähetys sekä liitettävä mukaan tosite Tuotteen osto- ja noutopäivästä postista sekä toimitettava se postitoimipaikkaan postin kuljetettavaksi. Puutteellisia Tuotepalautuksia ei hyvitetä asiakkaalle, vaan ne toimitetaan asiakkaan kustannuksella takaisin.

Auron maksaa palautettavan Tuotteen postituskulut, mikäli palautettava Tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina ja kirje tai paketti on lähetetty Suomesta.

Auronin myymälästä ostetuilla Tuotteilla ei ole edellä mainittua etämyynnin palautusoikeutta.

Auron voi myöntää lakisääteistä peruutusoikeutta laajemman palautusoikeuden Tuotteelle poikkeustapauksessa. Poikkeuksellisesti myönnetystä palautusoikeudesta Auron veloittaa Tuotteen käsittelystä ja arvonalennuksesta aiheutuvana kuluna asiakkaan kanssa sovitun määrän, kuitenkin vähintään 25 % Tuotteen mukaisesti.

Asiakkaan tulee palauttaa Tuote osoitteella Auron Oy, Tallinnanaukio 1b 00930 Helsinki. Auron ei ole vastuussa kuluista tai viiveestä, joka aiheutuu siitä, että asiakaspalautus toimitetaan johonkin muuhun kuin yllä määriteltyyn osoitteeseen.

Hyvitys palautusten yhteydessä. Auron palauttaa asiakkaalta mahdollisesti vastaanottamansa suoritukset samalle maksuvälineelle kuin alkuperäinen veloitus on tapahtunut. Auron maksaa suoritukset viimeistään kolmenkymmenen (30) päivän kuluttua vastaanotettuaan asiakkaan palauttaman Tuotteen.

Mikäli asiakas ei nouda toimitettua postipakettia, on siitä ilmoitettava tilausvahvistuksessa ilmoitettuun palvelunumeroon tai sähköpostiosoitteeseen mahdollisesti ennakkoon maksettujensuoritusten palauttamiseksi.

6. Tuotteen virhe ja reklamaatiot

Tuotteen virhe. Tuotteessa on virhe, jos se ei vastaa sitä, mitä on sovittu eikä poikkeaminen johdu asiakkaan vastuulla olevasta seikasta tai ylivoimaisesta esteestä. Tuotteen virheellisyys arvioidaan sen ajankohdan mukaan, jolloin Tuotteen vaaranvastuu siirtyy asiakkaalle. Auron vastaa virheestä, joka Tuotteessa on ollut luovutusajankohtana, vaikka virhe ilmenee vasta myöhemmin.

Auron ei vastaa asiakkaan tai kolmannen osapuolen vastuulla olevista seikoista johtuvista virheistä. Tällaisia ovat mm. virheet, jotka johtuvat Tuotteen käyttämisestä Tuotekuvauksen vastaisesti, Tuotteen virheellisestä, puutteellisesta tai ohjeiden vastaisesta käytöstä, säilytyksestä, asennuksesta, huollosta tai ylläpidosta. Auron ei myöskään vastaa sen vaikutuspiiristä riippumattomasta syystä aiheutuneista vioista Tuotteissa. Tällaisia ovat mm. virheet, jotka johtuvat jännitehäiriöstä, ukkosesta, sähköverkosta, tulipalosta, vesivahingosta tai muusta onnettomuudesta.

Virheilmoitus. Asiakas ei saa vedota Tuotteen virheeseen, jos hän ei ilmoita virheestä Auronelle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi se pitänyt havaita. Yritysasiakkaiden osalta virheilmoitus on tehtävä kahden (2) viikon kuluessa edellä mainitusta ajankohdasta. Virheilmoitus on tehtävä osoitteeseen tuotemyynti@auron.fi tai puhelimella Auroniin.

Virheen korjaaminen. Auron korjaa virheen tai toimittaa virheettömän Tuotteen virheellisen tilalle kohtuullisessa ajassa asiakkaan virheilmoituksesta omalla kustannuksellaan. Auron saa kuitenkin kieltäytyä oikaisemasta virhettä, jos siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa.

Auronin vastuu virheestä rajoittuu aina sopimuksen purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen suoritusten palauttamiseen.

7. Takuu

Tuotteilla ei ole takuuta muutoin kuin tässä dokumentissa on muutoin määritelty.

8. Henkilötietojen käsittely

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja muut tiedot. Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Auronin asiakasrekisteriin. Auron käsittelee henkilötietolain mukaisia henkilötietoja mm. asiakassuhteen hoitamisessa ja markkinoinnissa lain määrittelemällä tavalla.

Auronilla on oikeus tallentaa asiakaspalvelupuhelut sekä muu viestintä mahdollisesti syntyneiden sopimuksien todentamiseksi, palvelun laadun tarkkailemista ja kehittämistä varten sekä asiakaspalvelun kehittämiseksi.

Asiakkaan tarkastusoikeus. Asiakas voi käyttää henkilötietolain 26 §:n mukaista tarkastusoikeuttaan (asiakkaan oikeus saada tietää, mitä häntä koskevia tietoja henkilörekisteriin on tallennettu tai, ettei rekisterissä ole häntä koskevia tietoja) lähettämällä tarkastuspyynnön kirjallisesti ja allekirjoitettuna osoitteella:

Auron Oy / Verkkokauppa
Asiakasrekisteri
Tallinnanaukio 1b
00930 Helsinki

Asiakkaan kielto-oikeus. Asiakas voi kieltää Auronia käsittelemästä itseään koskevia henkilötietoja suoramainontaan, etämyyntiä tai muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta varten ilmoittamalla asiasta yllä mainittuun osoitteeseen.

9. Muut ehdot

Asiakaspalvelu.Auron laskuttaa Verkkokaupan asiakaspalvelusta kohtuullisen puhelumaksun. Puhelumaksu ilmoitetaan asiakaspalvelunumeron yhteydessä.

Ylivoimainen este. Auron vapautuu tämän sopimuksen mukaisista velvoitteistaan ja velvollisuudestaan maksaa asiakkaille vahingonkorvausta, jos sopimusvelvoitteiden rikkominen tai niiden täyttämättä jättäminen johtuu ylivoimaisesta esteestä. Vapauttamisperusteeksi (force majeure) katsotaan sellainen tämän sopimuksen täyttämisen estävä ja sopimuksen syntymisen jälkeen sattunut epätavallinen ja asiaan vaikuttava tapahtuma, joka on Auronista riippumaton, ja jonka vaikutuksia Auron ei voi kohtuudella välttää tai voittaa. Tällainen tapahtuma voi olla esim. sota, kapina, pakko-otto tai takavarikko yleiseen tarpeeseen, energiajakelun keskeytys, työselkkaus, tulipalo, ukonilma tai muu luonnonilmiö, kolmannen aiheuttama kaapelivaurio tai muu vaikutuksiltaan vastaava ja epätavallinen Auronista riippumaton syy. Jos sopimusvelvoitteen täyttäminen viivästyy jostakin edellä mainitusta syystä, sopimusvelvoitteen täyttämisaikaa jatketaan niin kauan, kun kaikki tapaukseen vaikuttavat olosuhteet huomioon ottaen on pidettävä kohtuullisena.

Sovellettava lainsäädäntö. Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia pois lukien sen lainvalintaa koskevat säännökset. Nämä ehdot eivät vähennä kuluttaja-asiakkaalle kuluttajansuojalain (1978/38) mukaisesti kuuluvia oikeuksia.

Riitaisuuksien ratkaiseminen. Osapuolella on oikeus saattaa tämän sopimuksen tulkinnasta aiheutuneet erimielisyydet käräjäoikeuden käsiteltäväksi. Jos asiakkaalla ei ole asuinpaikkaa Suomessa, ratkaistaan tätä sopimusta koskevat riitaisuudet Helsingin käräjäoikeudessa.

Kuluttaja-asiakas voi saattaa sopimusta koskevat erimielisyydet myös kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Kaikista tätä dokumenttia koskevista kysymyksistä, reklamaatioista ja parannusehdotuksista voi olla yhteydessä tuotemyynti@auron.fi.

Auron – Me olemme olemassa, jotta sinä voisit paremmin.

Lisätietoja verkkokaupan toimitusehdoista löydät sivulta:

http://www.auron.fi/palvelut/tuotemyynti/verkkokaupan-ehdot